Nu plătiţi online la eMAG, riscaţi să blocaţi banii şi să nu primiţi nimic - Reflecţii economice

marți, 15 decembrie 2009

Nu plătiţi online la eMAG, riscaţi să blocaţi banii şi să nu primiţi nimic

Ieri am comandat un DVD writer extern de la emag.ro. Am plătit cu cardul online pentru produsul care apărea în stoc. Era în jur de ora 12. Pe la ora 17, mă sună un consultant de vânzări (ce pompos se numeşte!) şi-mi spune că nu mai au produsul respectiv şi nici măcar importatorul nu-l mai are. L-am întrebat, pe bună dreptate, de ce îl mai ţin pe site cu menţiunea că este în stoc. A dat din umeri, presupun, că de vorbit nu prea a vorbit. L-am întrebat cum îmi recuperez banii şi, mai ales, în cât timp. Mi-a răspuns că-mi va credita contul de card. La întrebarea când se va întâmpla acest fericit eveniment, a trebuit, la rândul său, să întrebe pe altcineva. În cele din urmă, rezultă că banii vor ajunge înapoi peste circa 3 zile.

Evident că un astfel de comportament este dezastruos pentru comerţul online. Criza a condus la disponibilizări de personal, inclusiv din posturi ce ţin de logica derulării afacerii. Probabil că şi din rândul celor care ţineau site-ul actualizat. Speram ca, odată cu achiziţionarea a 51% din emag.ro de către Asesoft Distribution, lucrurile să se îmbunătăţească, însă se pare că lucrurile nu stau chiar aşa.

În consecinţă, nu plătiţi online la eMAG până nu vă convingeţi că au produsul pe stoc.

Actualizare 18 decembrie 2009: De-abia astăzi mi s-au întors banii de la eMAG.

12 comentarii:

Radu Apostolescu

Radu, noi facem deblocarea autorizarii banilor imediat ce o comanda se anuleaza. Perioada pana la care vezi efectiv pe extras tine doar de banca emitenta - unele o fac imediat. Te rog intreaba la banca cine tine banii blocati - comerciantul sau banca, s-ar putea sa ai suprize.
Cat despre stocuri, afisarea pe site e real-time pentru stocurile proprii si pentru cativa furnizori care pot da informatii de genul acesta. Cand vor avea toti sisteme, va fi altceva. Evolutia nu se face peste noapte, desi ne-am dori.
Multumesc.

Ion Radu Zilişteanu

Salut, Radu. Apreciez promptitudinea cu care ai răspuns. Înţeleg foarte bine birocraţia bancară, însă nu asta era problema, ci faptul că am fost sunat peste 5 ore şi faptul că produsul apărea în stoc. Cu siguranţă că ar fi bine ca pentru furnizorii care nu au sisteme apte să vă comunice în timp real stocul să scrieţi în dreptul produsului "sunaţi pentru stoc", cum fac alte magazine online, nu să scrieţi că produsul este în stoc. Astfel ar fi evitate încurcături de genul celei descrise în articol.

Radu Apostolescu

M-ai bulversat... si titlul si mare parte din articol se refera la blocarea banilor ca fiind problema :)
Nestiind despre ce produs e vorba pot doar sa presupun ca era unul pentru care informatia se actualizeaza mai rar si intre timp s-a epuizat stocul. Orice ar fi, imi pare sincer rau de incident.

Info, poti sterge asta: Am incercat sa postez cu optiunea 'Nume/Adresa URL' si nu am putut, da eroare ca URL e invalid desi nu am camp in form pentru el. Mozilla 3.5.5

Ion Radu Zilişteanu

OK. Sper la o reducere la laptopul pe care intenţionez să-l cumpăr de la voi :)

Radu Apostolescu

;)

Alex

adevarat
am patito si eu

aoleks

cu tot respectul, in afara de faptul ca produsul trebuia scos de pe site sau pastrat cu mentiunea ca nu mai e valabil, ce nu ti se pare normal? asta nu e abc-ul de la colt unde tanti deschide cutia de lemn si iti da bani inapoi, e o companie. adica birocratie. adica plata aia a ta merge prin ordin bancar care se da o data la cateva zile de catre contabil. tin sa te anunt ca in europa un termen de 14 zile e acceptat prin lege si ca toate magazinele online returneaza banii in 3 zile.

Ion Radu Zilişteanu

Esenţa lucrurilor pe care am vrut să le semnalez este legată de faptul că stocul nu este actualizat pe site conduce la consecinţe extrem de neplăcute pentru client şi o decredibilizare a magazinului online. Plata am făcut-o prin card bancar şi nu prin ordin de plată.

Cristian

Era frumos într-adevăr să primești imediat banii înapoi, dar să aștepți 3 zile nu mi se pare o tragedie (mai ales că nu e vorba de o sumă mare).

Ion Radu Zilişteanu

Într-adevăr, nu este o tragedie. Era doar o chestiune de principiu despre cum să faci şi să nu faci comerţ online.
Oricum, acum, în ajunul Crăciunului, trebuie să fim mai toleranţi, cu toţii :)

Ciprian

Si eu am patit-o acum cu 2 bilete cumparate vineri de la eurolines.Banii nu mai sunt pe card, am pierdut si rezervarea.Maine merg la banca sa vad unde imi sunt banii

Ion Radu Zilişteanu

În general, dacă produsul sau serviciul nu a fost livrat şi furnizorul a încasat banii, returnarea lor prin creditarea contului de card cu suma respectivă durează câteva zile.

Trimiteți un comentariu

  © 2008 Design 'Minimalist E' de Ourblogtemplates.com

Sus