Studiu de caz: cardul Eva.ro de la Libra Bank - Reflecţii economice

miercuri, 13 octombrie 2010

Studiu de caz: cardul Eva.ro de la Libra Bank

După cum se observă din fotografia alăturată, cardul Eva.ro de la Libra Bank este emis sub sigla MasterCard, fiind un card co-brandat Eva.ro, un site pentru femei, şi Libra Bank, supranumită banca profesiilor liberale.

În comunicatul publicat de bancă, se scrie:

La inceputul acestei luni, Libra Bank si site-ul www.eva.ro au lansat un card bancar co-branded din Romania destinat exclusiv femeilor. Noul card va purta denumirea de Card Eva.ro si are o dubla functionalitate, putand fi utilizat atat ca un card de credit cat si ca unul de debit. Cardul Eva.ro reprezinta o noutate pe piata romaneasca prin prisma faptului ca a fost creat in parteneriat cu site-ul pentru femei numarul 1 din Romania, ceea ce ii confera o accesibilitate crescuta, doamnele si domnisoarele putand sa solicite acest card direct din sectiunea special creata pe site-ul eva: www.card.eva.ro.

Posesoarele cardului vor beneficia de reduceri semnificative, de până la 50 % dacă plătesc cu Cardul Eva.ro în locaţiile partenere: magazine, centre de sănătate şi înfrumuseţare, săli de fitness, clinici medicale şi stomatologice, cafenele şi restaurante, etc. Lista cu partenerii Cardului Eva.ro, este disponibilă pe www.card.eva.ro. Varianta de mobil a secţiunii city.eva.ro, oferă posibilitatea utilizatorilor de a consulta lista cu toţi partenerii (adrese, localizare) şi a reţelei de bancomate şi sucursale Libra Bank. Pe telefoanele care suportă localizare (opţiunea share location), i se afişează utilizatorului magazinele partenere, bancomatele şi sucursalele Libra Bank din proximitate.

In plus, varianta Card Eva.ro de credit oferă posesoarelor o limită de creditare de 6 salarii lunare nete şi o perioadă de graţie de maxim 56 de zile, pentru plăţile efectuate la comercianţi. De asemenea, beneficiarele cardului nu sunt condiţionate de rambursarea lunară a unei sume minime din creditul utilizat.

Trecând peste neglijenţa evidentă de a scrie în acelaşi text şi cu diacritice, şi fără diacritice, hai să vedem de ce ne îndeamnă banca să ne îndreptăm către acest card. Ajungem în pagina de caracteristici şi ne lămurim: dobânda la sumele plătite eşalonat este de Robor 3M + 13%, ceea ce, la valoarea actuală a Robor 3M (vezi www.financiare.ro), de 6,67%, conduce la o dobândă de 20,67% pe an. În termeni de dobândă anuală efectivă, se ajunge la 25,8%, în condiţiile unui credit de 10.000 lei. La sume mai mici, rezultă o DAE cu mult mai mare. Dobânda penalizatoare este de 50% pe an. Din aceeaşi pagină de caracteristici, aflăm că reducerea de până la 50% este între 3% şi 25% :)

Aflăm, de asemenea, că acest card este destinat persoanelor fizice cu vârsta între 18 şi 70 de ani, în cazul funcţionalităţii de card de credit. Deci nu numai femeilor.

Probabil că banca emitentă şi site-ul partener mizează pe faptul că, dat fiind că majoritatea solicitanţilor sunt femei, care vor fi atrase de reducerile trâmbiţate, acestea nu vor mai citi condiţiile de funcţionare ale acestui card.

Comunicatul băncii mai spune:
Beneficiile Cardului Eva.ro, ca şi designul său elegant şi modern, fac din acesta mai mult decât un simplu instrument de plată, fiind în acelaşi timp un accesoriu modern care se integrează perfect în universul zilnic al femeii moderne şi o ajută pe aceasta să aibă o mai mare grijă de ea şi de familia ei.

O fi cardul la modă, dar este foarte scump. Atenţie mare la condiţii dacă îl vreţi.

5 comentarii:

Adriana Zaharia

E pacat ca la pregatirea profesionala pe care o aveti nu va documentati mai bine inainte de a scrie un post nou pe blog.

http://bonuscard.ro/pages/630.htm
Bonus Card - DAE - 31,2%
Cred ca este mai mare decat 25,8% cat este la cardul Eva

Perioada de graţie - zile
BonusCard pana la 50 zile
Eva pana la 56 zile

Limită zilnică retragere numerar ATM
BonusCard 4000 RON
Eva card 5000 RON

Cred ca cele 3 exemple de mai sus va vor face sa va ganditi mai mult inainte de a mai posta un nou mesaj.

Probabil ca ati cerut niste bani de reclama de la Eva si nu v-au dat. Alta explicatie nu gasesc pentru un articol atat de slab si care dezinformeaza cei 1000 de cititori saptamanali pe care ii aveti.

Posed un card Eva si un Card Avantaj pentru cumparaturi si discounturi. Cand mi-am facut cardul eva am studiat destul bine de oferta. Pacat ca nu ati facut la fel cand ati scris acest articol.

Cu respect,
Adriana Zaharia

Ion Radu Zilişteanu

Mă amuză comentariul dv. Aveţi destul de puţine cunoştinţe economice dacă faceţi afirmaţii ca cele de mai sus. Eu nu am făcut nicicum o comparaţie între cardul luat în discuţie şi un alt card. Nu am vrut altceva decât să atrag atenţia celor care vor un astfel de card să fie foarte atenţi la detaliile financiare ale ofertei.

În ceea ce priveşte dobânda anuală efectivă (DAE), se pare că nu aveţi abilitatea să citiţi cu atenţie toate detaliile. În exemplul pe care mi l-aţi dat, DAE se calculează la suma de 5.367 lei, pe când în exemplul din articol se calculează la 10.000 lei. S-ar putea să aveţi surpriza ca, la cardul prezentat, pentru o sumă asemănătoare, să găsiţi DAE mai mare.

Cât priveşte chestiunea cu reclama, sunteţi de-a dreptul ridicolă. Nu am aflat mai devreme de astăzi despre existenţa acestui card.

Îngrijorarea dv. cu privire la cei 1.000 cititori săptămânali pe care îi are acest blog nu este justificată, întrucât vă asigur că cel puţin 90% dintre ei au o pregătire economică superioară celei pe care o dovediţi.

Iar, în ceea ce priveşte decizia de a posta orice mesaj pe acest blog, vă asigur că sunt singurul responsabil de acest aspect :)

Adriana Zaharia

In tot ce am scris nu v-am jignit absolut deloc. Dvs. nu va puteti abtine. Nu cred ca trebuie sa va spun ca nu va face cinste in niciun fel.
Nu aveati nimic inteligent de spus si v-ati gandit sa ma jigniti. Chiar si doar pentru ca sunt femeie si dvs barbat ar fi trebuit sa imi raspundeti civilizat.

Daca tot vreti sa va informati cititorii despre pericolele cardurilor de credit poate nu era o idee rea sa faceti acest lucru intotdeauna.
Nu ati facut nicio comparatie dar ati aratat ce "periculos" e cardul eva. Cu riscul de a ma repeta. Nu aveati nimic inteligent de scris pe blog si ati mai scos un articol de o mare valoare.

Poate veti incerca sa imi aratati deosebita pregatire in economie pe care o aveti, pe care eu evident nu o am, si o sa faceti o comparatie intre cele mai cunoscute carduri de credit de pe piata.

Imi permit sa va sugerez tema urmatorului articol.
Alegeti o marca de margarina si explicati-ne cat de daunatoare este pentru sanatate. O sa fie foarte util.

Ion Radu Zilişteanu

Dv. faceţi insinuări jignitoare, gen "probabil ca ati cerut niste bani de reclama de la Eva si nu v-au dat", şi afirmaţi că eu v-am jignit. În zilele noastre, o astfel de practică este binecunoscută: uitaţi-vă puţin la politicieni.

Cardul Eva.ro nu este singurul despre care am scris. Dacă aţi fi fost mai atentă, aţi fi găsit sub eticheta studiu de caz articolul Studiu de caz: cardul Pink de la Volksbank.

În principiu, cardurile co-branded sunt produse bancare extrem de scumpe, cele mai scumpe de pe piaţă. Dacă veţi studia cu atenţie cardurile de acest tip emise sub marca unor lanţuri de magazine, veţi constata că ele nu sunt emise de băncile comerciale însele, ci de instituţiile financiare nebancare (IFN) de pe lângă acestea, care au produse bancare mai scumpe, asociate unui risc mai mare, tipic creditelor de consum. Sistemul de reduceri asociat acestor carduri este compensat de costuri bancare foarte mari. Având în vedere că marea masă de consumatori nu are cunoştinţe economice şi bancare mai sus de un nivel minimal, emitenţii acestor tipuri de carduri au succes întrucât mizează pe nada reducerilor asociate, care sunt fie la produse puţin căutate sau foarte scumpe. Sfatul meu pentru cei care vor să aibă un card de credit este să studieze cu mare atenţie ofertele şi, eventual, să apeleze la un consultant, care ştie "să citească" fişa unui produs bancar.

În ceea ce priveşte o comparaţie a acestor carduri, nu este nevoie să o fac eu, există site-uri specializate şi brokeri de credite care o fac la modul profesional.

În legătură cu sugestia dv. finală, la margarină nu mă pricep şi nici nu mănânc aşa ceva :)

Luana Aldor

Subscriu la comentariul d-lui Zilişteanu. Este cu mult mai bine argumentat şi cred că are dreptate: cardurile de credit sau debit co-branded sunt extrem de costisitoare, dincolo de calculul atent al DAE-ului, dintr-un motiv de bun simţ. Şi anume: în poziţie de client(ă) eşti "tuns(ă)" de două ori, deoarece fiecare marcă va trage cât va putea spuza (financiară) pe turta ei (de câştig).

Trimiteți un comentariu

  © 2008 Design 'Minimalist E' de Ourblogtemplates.com

Sus