Ministerul Finanţelor Publice, microîntreprinderile, asistenţa contribuabililor şi e-mail-ul - Reflecţii economice

miercuri, 27 ianuarie 2010

Ministerul Finanţelor Publice, microîntreprinderile, asistenţa contribuabililor şi e-mail-ul

Ziarul financiar publică un amplu articol intitulat Deţinătorii de microîntreprinderi mai au 3 zile să-şi schimbe statutul, semnat de Adelina Mihai. Iată cum începe articolul:


Deţinătorii de microîntreprinderi mai au trei zile la dispoziţie pentru a depune actul prin care să treacă la impozitarea exclusiv a profitului, după renunţarea la regimul privilegiat de taxare pentru microîntreprinderi, de 3% a impozitului pe venit. Totuşi, noile reglementări sunt neclare pentru cei care deţin firme mici, pentru că nu ştiu încă de când se aplică măsura, ce acte trebuie să depună şi unde şi nici care sunt normele de aplicare ale acesteia.

"Microîntreprinderile trebuie să depună la autoritatea fiscală competentă până la 30 ianuarie 2010 Declaraţia 010 - pentru înregistrarea fiscală a persoanelor juridice. Nerespectarea termenului prevăzut anterior pentru depunerea declaraţiei fiscale constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei", susţine Simona Chirică, senior associate în cadrul firmei austriece de avocatură Schoenherr şi Asociaţii, unul dintre cei mai mari jucători străini de pe piaţa locală.

În esenţă, mai multe declaraţii ale minstrului finanţelor publice, Sebastian Vlădescu, şi ale altor înalţi reprezentanţi ai MFP afirmă că s-a desfiinţat impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, ele urmând să fie impozitate cu 16% din profit. Codul fiscal, însă, cu modificările la zi, nu are abrogate articolele legate de microîntreprinderi, cuprinse în Titlul IV, Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Nu este mai puţin adevărat că, în art.107, Cota de impozitare, nu se prevede o cotă de impozitare pentru anul 2010, ci numai până în 2009.

Curios să aflu car este poziţia MFP în această privinţă, am scris un e-mail, din pagina special destinată a portalului ANAF. În formularul respectiv, după ce ţi se solicită toate datele firmei, ai la dispoziţie maximum 500 de caractere pentru a-ţi vărsa oful. Am descris pe scurt problema de mai sus. Am primit, în circa două ore, următorul răspuns:

Va informam ca e-mail-ul dvs. a fost receptionat de Directia generala de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In cel mai scurt timp vi se va comunica numarul sub care a fost inregistrat e-mail-ul dv. si organul fiscal caruia i-a fost transmis acesta, spre solutionare, in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) lit. b) sau c), dupa caz, din Procedura privind îndrumarea şi asistenţa contribuabililor de către organele fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1338/2008.

In conformitate cu prevederile legale, termenul de rezolvare a intrebarilor contribuabilior transmise prin e-mail este de 30 de zile de la data inregistrarii. Termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile.

Va informam de asemenea, ca puteti apela telefonic Serviciul de metodologie
si asistenta a contribuabililor existent in cadrul directiilor generale ale
finantelor publice judetene sau ale administratiilor finantelor publice ale
municipiului Bucuresti, la numerele de telefon pe care le gasiti accesand
adresa de Internet: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Telefoane_asist_contr2.htm.

Informatii cu caracter general privind legislatia fiscala puteti obtine si
de la Centrul de Asistenta a Contibuabililor, la numarul de telefon:
0314039160 - retea RDS - tarif normal.


Nefiind dispus să aştept 30 + 15 zile pentru a primi un răspuns relativ la o problemă care trebuie rezolvată în 3 zile, pun mâna pe telefon şi sun la respectivul număr. După ce navighez printr-un meniu de genul "pentru persoane fizice, apăsaţi tasta 1, pentru persoane juridice, apăsaţi tasta 2", îmi răspunde un consultant al ministerului. Îi expun pe scurt problema, fac referire la articolul din ZF, ca să primesc un răspuns uluitor: "Da, s-ar putea să aibă dreptate. Dacă nu depuneţi până la sfârşitul lui ianuarie declaraţia 010, nu veţi mai putea depune situaţiile financiare lunare sau trimestriale fără să plătiţi amenda. Mai aşteptaţi dv. până mâine şi vedeţi ce se întâmplă."

Sebastian Vlădescu, Andrei Gheorghe, Dan Bittman, unde sunteţi? Voi aveţi habar ce se întâmplă?

Actualizare: Ziarul financiar publică azi articolul Ceaţă la administraţiile fiscale: Cei care au microîntreprinderi nu ştiu ce să mai creadă, scris de aceeaşi autoare. Citiţi-l şi vă veţi lămuri în legătură cu bulibăşeala care domneşte la Ministerul Finanţelor Publice.

1 comentarii:

Peter

E foarte palpitant să trăieşti în România.
Şi chiar am argumentat pe "Biziday" de ce, tot o experienţă cu ANAF-ul...

Trimiteți un comentariu

  © 2008 Design 'Minimalist E' de Ourblogtemplates.com

Sus