Atenţie la ce semnaţi la bancă odată cu actualizarea datelor personale
După cum se ştie, suntem într-o perioadă în care trebuie să ne actualizăm datele personale la băncile comerciale la care avem conturi. Acţiunea se înscrie în eforturile de combatere şi prevenire a spălării banilor şi finanţării activităţilor teroriste. Reglementarea aplicabilă este Regulamentul BNR nr.9 din 3 iulie 2008. Numai că unele bănci comerciale solicită clienţilor ca, odată cu semnarea documentului care actualizează datele personale, să mai semneze şi alte documente, cum ar fi condiţii generale de utilizare a contului curent, pretextând că acestea sunt obligatorii prin deciziile BNR.
În legătură cu această practică, Mugur Şteţ, purtătorul de cuvânt al Băncii Naţionale a României, a declarat pentru România liberă: "Regulamentul numărul 9/2008 al BNR face referire strictă doar la datele personale minimale care trebuie completate de client. Este adevărat că băncile au dreptul, în funcţie de propriile norme, să ceară şi alte date, însă în niciun caz nu pot lega cerinţele BNR de alte documente care ţin strict de relaţia contractuală între client şi bancă, aşa cum este şi cazul unui document care conţine condiţii generale de utilizare."
Există semnale că unele bănci comerciale solicită clienţilor să semneze documente de zeci de pagini, care conţin clauze esenţiale privind drepturile şi obligaţiile clientului şi ale băncii, inclusiv date privind dobânzile şi comisioanele. Aceste documente sunt stufoase şi complicate pentru clienţi fără cunoştinţe suficiente în domeniu. Funcţionarii bancari pretind că semnarea acestor documente este cerută de BNR, ceea ce este complet fals.
Documentele privind actualizarea datelor personale au o singură pagină şi solicită date elementare privind identitatea clientului. Atenţie la ce semnaţi!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu