BRD a lansat noua aplicaţie de Internet Banking. Era şi timpul, dar tot degeaba - Reflecţii economice

marți, 23 martie 2010

BRD a lansat noua aplicaţie de Internet Banking. Era şi timpul, dar tot degeaba

Am fost client al BRD cu câţiva ani în urmă. Pe lângă problemele pe care banca le avea cu personalul destul de slab pregătit din cauza expansiunii rapide a unităţilor bancare în perioada de boom, unul dintre motivele care m-au determinat să renunţ la serviciile BRD a fost aplicaţia de Internet Banking, BRD-Net. Era pur şi simplu făcută amatoriceşte, în dispreţ faţă de necesităţile securităţii informatice a unui astfel de serviciu, extrem de sensibil. Pe scurt, autentificarea se făcea printr-un user format din 8 caractere numerice şi o parolă. Adică destul de uşor de spart. Nici vorbă de token care să fie parolat şi care să servească unei autentificări mult mai sigure. Mai simplu spus, ca în epoca de piatră.

O altă mare hibă a sistemului era faptul că nu puteai să faci o plată către un beneficiar oarecare până nu depuneai o hârtie care, ulterior, trebuia aprobată de bancă, prin care adăugai pe lista de beneficiari contul respectiv. Noua aplicaţie, pe lângă o interfaţă mai modernă, nu schimbă mare lucru din esenţa autentificării. Numele de utilizator este format din aceleaşi 8 cifre, numai că parola se introduce de la o tastatură virtuală, la care tastele sunt distribuite aleator ca plasare pe ecran. E un mic progres, dar aplicaţia tot nu beneficiază de măsuri anti-fraudă eficiente şi puternice. N-aş utiliza nici noua versiune a aceste aplicaţii.

Având în vedere faptul că BRD - Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor gestionate, având o cotă de piaţă de 14,1% în 2009, după cum scriam aici, are peste 2,5 milioane de clienţi şi o reţea de 930 de unităţi, ar fi putut face eforturi mai mari pentru securizarea accesului la conturi prin aplicaţia de Internet Banking.

4 comentarii:

Bogdan Glavan

Absolut de acord cu tine, aceeasi experienta am avut-o si eu recent, deci nu s-a schimbat nimic! Spre comparatie serviciile ING sunt incomparabile.

Bogdan Glavan

Se pare ca am comis-o, in graba! Sper ca s-a inteles ca fac reclama la ING!

Ion Radu Zilişteanu

Stai liniştit, Bogdane! Ce contează dacă faci reclamă unei bănci, că doar nu e CNA-ul autoritate de reglementare pe bloguri :)

De altminteri, şi eu sunt client ING, despre care am scris şi de bine, şi de rău, după caz, după cum se poate vedea din eticheta ING Bank. Dar mai mult de bine :)

Anonim

Anul 2010 a fost anul in care am utilizat serviciile BDR-net.Fara a epata prin cunostinte
avansate de securitatea sistemelor informatice(un cuvint doua din domeniu pentru a crea impresia ca urmeaza ...),pot sa va spun ca modul in care se desfasoara relatia cu brd-net este o sursa de enervare perioadica.

Trimiteți un comentariu

  © 2008 Design 'Minimalist E' de Ourblogtemplates.com

Sus