O mişcare interesantă: mai mulţi retaileri vor compensa majorarea TVA - Reflecţii economice

miercuri, 30 iunie 2010

O mişcare interesantă: mai mulţi retaileri vor compensa majorarea TVA

Odată cu mărirea cotei principale de TVA de la 1 iulie de la 19% la 24%, concomitent cu reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor şi alte măsuri asemănătoare şi cu majorarea unor impozite pe venit, spectrul scăderii vânzărilor i-a făcut pe unii retaileri să ia măsuri de urgenţă.

Ikea a hotărât să nu mărească preţul produselor, adică să suporte din marja de profit majorarea preţurilor cu 4,2%. Anul trecut, Ikea a înregistrat în România o scădere a vânzărilor cu 9% comparativ cu anul 2008, până la nivelul de 82 mil.€. Puteţi citi comunicatul Ikea relativ la această decizie aici.

Billa România a decis să lase neschimbate preţurile a peste 1.200 de articole. "Peste 1.200 de articole de importanţă socială din necesarul zilnic, comercializate de supermarketurile din lanţul Billa România, precum: lapte, ouă, făină, ulei îşi vor păstra preţurile de raft anterioare modificărilor legislative", se arata într-un comunicat al companiei.

Metro Cash & Carry România a anunţat că va compensa mărirea TVA prin acordarea unui discount de 4,04% din preţul produselor promoţionale cuprinse în cataloagele Metro. Oferta este valabila în perioada 1-14 iulie 2010.

Real Hypermarket din grupul Metro a anunţat măsuri asemănătoare cu cele luate de compania mamă: majorarea TVA pentru catalogul promoţional aferent perioadei 1-14 iulie 2010 va fi suportată integral de către companie. Totoată, magazinele Real cu program non-stop vor fi închise în perioada 30 iunie 2010 ora 22 - 1 iulie 2010 ora 9, pentru reprogramarea caselor de marcat fiscale.

Dedeman, lanţ de 19 magazine de materiale de construcţie de tipul do it yourself, a anunţat că suportă mărirea de TVA până duminică, 4 iulie 2010.

Având în vedere faptul că mari retaileri au luat decizia de a suporta mărirea preţurilor cauzată de majorarea cotei principale de TVA, cu siguranţă că vor urma şi alte anunţuri de această natură. În ceea ce-i priveşte pe micii comercianţi, cred că sarcina lor va fi mai simplă, dat fiind că modificarea preţurilor este mai fecventă la astfel de magazine, ei vor putea jongla mai uşor cu preţurile.

Scăderea vânzărilor se poate transforma într-un coşmar pentru magazinele de orice talie, aşa că, în condiţiile unei concurenţe bine profilate, comercianţii vor face tot posibilul să-şi păstreze clienţii. În sudul Bucureştiului, spre exemplu, pe o suprafaţă de numai câţiva kilometri pătraţi, găsim Metro, Real, Selgros, Carrefour, Cora şi Mega Image. Competitorii nu vor permite ca circumstanţa măririi TVA să se transforme în migrarea clienţilor loiali.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

  © 2008 Design 'Minimalist E' de Ourblogtemplates.com

Sus