Povestea portării unui număr de telefon fix din Romtelecom în RCS & RDS
Am decis să portez un număr de telefon fix din reţeaua Romtelecom în reţeaua RCS & RDS. Nu este nevoie să detaliez prea mult motivele care m-au determinat să iau această decizie. Romtelecom a rămas un operator tributar nostalgiilor după vremurile în care era monopol. Aşa cum scriam în articolul Ca şi statul român, Romtelecom vrea să stoarcă bani din orice, în luna martie 2010:
În ultima vreme, Romtelecom părea a se fi desprins de încremenirea în proiect care a caracterizat compania multă vreme, în buna tradiţie a dominaţiei monopoliste pe care a exercitat-o ani buni în telefonia fixă. Scriam aici despre încercările semi-eşuate ale Romtelecom de a se moderniza. În această linie se încadrează şi MyAccount, aplicaţie on line care îţi permite să vizualizezi facturile, plăţile, tipul de serviciu şi opţiunile suplimentare. La prima vedere, un serviciu modern şi normal în aceste vremuri de avânt tehnologic. A impune accesarea listei proprii de apeluri contra cost mi se pare un semn de mare suferinţă, de incapacitate managerială, lipsă a viziunii şi de îndepărtare a clienţilor.
Tot în acel articol menţionam:
Mă gândesc serios să apelez la portabilitate.
Aşa am şi făcut. Iată cum s-au desfăşurat lucrurile.
Marţi, 6 iulie 2010. Am depus la un oficiu RCS & RDS cerea de portare. Pe formular, mi s-a indicat drept dată de portare 13 iulie 2010.
Miercuri, 14 iulie 2010. Sun la serviciul clienţi de la RCS & RDS să întreb ce se întâmplă cu portarea. Mi se răspunde că a fost programată pentru data de 20 iulie 2010.
Marţi, 20 iulie 2010. Sun din nou la serviciul clienţi de la RCS & RDS. Mi se spune că portarea se va face în 22 iulie 2010.
Joi, 22 iulie 2010. Sun din nou la serviciul clienţi de la RCS & RDS. Sunt întrebat între ce ore pot fi găsit la adresa unde este montată linia telefonică. Mi se spune că portarea se va face a doua zi.
Vineri, 23 iulie 2010. Apare un tip de la RCS & RDS, în intervalul fixat. Îl întreb de ce anume trebuia să vină. Mă întreabă care este aparatul cu linia RCS & RDS. Ridică receptorul şi răcneşte către un coleg nevăzut, care se afla pe scara blocului, cu două etaje mai jos, unde se găseşte caseta tehnică: "L-ai oprit? Dă-i drumul!" Mă roagă apoi să sun de pe telefonul fix pe un telefon mobil şi să-i spun ce număr apare pe ecran. Era numărul de Romtelecom. Mă pune să semnez un proces verbal de instalare, îmi spune că în maximum 24 h linia va fi portată şi pleacă.
Sâmbătă, 24 iulie 2010. Apelând numărul de Romtelecom, tot linia de Romtelecom suna. Sun din nou la serviciul clienţi de la RCS & RDS. Notează operatorul o sesizare şi-mi spune că lucrurile se vor rezolva în cel mai scurt timp.
Duminică, 25 iulie 2010. Situaţie neschimbată. Sun din nou la serviciul clienţi de la RCS & RDS. De data asta, mi se spune că cei de la Romtelecom care se ocupă de portări nu lucrează sâmbăta şi duminica. Mi se spune că, a doua zi, la prima oră, lucrurile se vor rezolva.
Luni, 26 iulie 2010. Situaţie neschimbată. Sun din nou la serviciul clienţi de la RCS & RDS. Operatorul îmi răspunde că a depus în numele meu o cerere de urgentare. După-amiază, mă sună un tip de la ei şi-mi spune doct: "De-abia acum s-a iniţiat procedura de portare. Vă zic sigur!"
Marţi, 27 iulie 2010. Se schimbă ceva: aparatul de pe linia Romtelecom nu mai are ton. Sunând de pe un mobil pe numărul de Romtelecom, teoretic portat, îmi apare semnal de linie inexistentă. După-amiază, mă sună o tipă de la RCS & RDS să mă întrebe care mai e situaţia. De data asta, părea cu ceva mai multă putere de decizie, ceva mai şefă şi ceva mai diplomată.
Miercuri, 28 iulie 2010. Sun de dimineaţă pe numărul respectiv şi, în sfârşit, sună linia RCS & RDS. Deci portarea s-a terminat.
Dacă vă hotărâţi să vă portaţi numărul de telefon în altă reţea, trebuie să vă înarmaţi cu multă răbdare şi să nu vă enervaţi. Firmele de telefonie fixă şi mobilă sunt şi rămân oligopol (piață a mărfurilor şi serviciilor monopolizată de un număr redus de mari producători şi furnizori) şi, dată fiind situaţia dominantă pe care o au pe piaţă, îşi permit să afişeze o nesimţire suverană. Nu le pasă prea mult de consumatori, care rămân captivi acestor furnizori.
Şi un ultim sfat: ignoraţi ce scrie pe portabilitate.ro: Termenul de finalizare a procesului de portare nu poate depăşi, în condiţii normale, 10 zile lucrătoare. În cele mai multe dintre cazuri, nu este adevărat.
7 comentarii:
sincer, nu stiu de unde ai avut atata rabdare...
Si comportamentul celor de la RCS&RDS nu v-a dezgustat si dezamagit incat sa le spuneti ceva de dulce la fel ca celor de la Romtelecom? Ce va face sa credeti ca la RCS&RDS va fi mai bine ?
Poate ca dpdv al costului DA, dar dpdv al comportamentului si mentalitatii angajatilor, si cei de la RCS&RDS sunt la fel de cretini .
@Desene animate
Aveam două telefoane fixe şi trebuia să scap de unul :)
@adrian neag
Cântărind avantajele şi dezavantajele specifice fiecărui operator, am decis să aleg RCS & RDS.
Unul dintre avantajele oferite de cel din urmă este faptul că mi-am redirecţionat telefonul fix pe telefonul Digi.mobil, ceea ce nu mă costă practic nimic, întrucât am o groază de minute incluse.
Am preferat să-mi păstrez numărul Romtelecom întrucât îl ştie multă lume.
În ceea ce priveşte calitatea serviciului clienţi de la RCS & RDS, evident că lasă mult de dorit, dar experienţa mea de client al lor de mulţi ani îmi spune că defecţiunile sunt destul de rare, aşa că merită.
sunt curios daca peste un an de zile ai aceeasi parere despre serviciul tehnic de la rds-rcs. sa fie cu noroc hotararea ta
Am de mulţi ani telefon fix RCS & RDS, aşa că ştiu cum se mişcă serviciul clienţi :)
Din cate am citit pe net si pe alte bloguri nici un operator de internet nu e WOW..asa ca e normal (pentru Romania) ca fiecare sa aiba mici scapari, dar din punctul meu de vedere RDS-ul intrece orice limita... Eu sunt abonat UPC, asa ca nu pot spune cu exactitate cum merg serviciile lor, dar din ce am auzit de la prieteni si cunostinte nu cred ca mi-as schimba prea curand providerul..
Dar de portarea de la Vodafone la Orange, ce parere aveti ? Nesimtire curata, ca altfel nu pot s-o numesc! Dupa ce m-au plimbat de la unii la altii zile in sir, acum, dupa aproape o luna, nu s-a rezolvat nimic, sunt tot pe numarul provizoriu, nu mai raspund la telefon, dar abonamentul l-am platit in avans! Oare unde pot sesiza acest lucru, undeva unde sa fiu bagat in seama, cel putin!
Trimiteți un comentariu