Bilanţul primului târg "Prima casă", mai degrabă negativ
În perioada 17-19 iulie 2009, a avut loc la Palatul Copiilor din Bucureşti, primul târg intitulat "Prima casă", sintagmă care pare a fi devenit un brand ce va fi exploatat încă multă vreme de-acum încolo. Organizatorii au fost Project Events si Zero Point Consulting, acesta din urmă fiind şi jucător pe piaţa imobiliară.
Intenţia organizatorilor a fost să prezinte publicului locuinţe noi, în stadiu de execuţie sau chiar în stadiul de proiect, care să se încadreze în prevederile programului "Prima casă". Târgul a reunit oferte dintre cele mai diverse, nu toate încadrându-se în preţul maxim al programului amintit, 60.000 €. Desigur, legislaţia permite accesul la program pentru imobile cu orice preţ, dar diferenţa de la 60.000 € până la preţul imobilului, în cazul în care acesta este mai mare, intrând în avansul pe care trebuie să-l plătească cumpărătorul. Totuşi, ţinta declarată a programului este de a se adresa celor care nu au bani de vanas, deci celor care pot să-şi cumpere maximum o locuinţă de 60.000 €.
"Ofertele dezvoltatorilor sunt extrem de variate, de la garsoniere la case de lux şi de vacanţă, în România şi străinatate. Unul dintre expozanţi oferă vizitatorilor chiar şi varianta achiziţionării unei vile construite în imediata vecinătate a capitalei, la preţul de aproximativ 60.000 €, cu terenul inclus în preţ", au declarat organizatorii pentru Hotnews.ro.
Preţurile ofertelor prezentate la târg: garsonierele 26.000-83.000 €, apartamentele de 2 camere 44.000-105.000, apartamentele 62.000-132.000 €. Bilanţul: din 9.000 oferte prezentate, s-au încheiat 220 antecontracte, adică 2,44% dintre oferte şi 1,47% dintre cei circa 15.000 vizitatori.
"Mulţi dintre participanţii la eveniment au venit hotărâţi să-şi cumpere prima casă. Toţi cei 220 de vizitatori care au semnat precontractele au plătit cu bani cash", a afirmat Sorin Săraru, directorul târgului, pentru Cotidianul.
Dacă este să încercăm să dăm un diagnostic al momentului pe piaţa imobiliară românească, vom constata că cel mai potrivit cuvânt este "aşteptare". Cum preţurile au scăzut cu circa 50% de la începutul crizei, românii par a crede că acest ritm de scădere va fi etern. Nu va fi. Numai că această aşteptare dă semnalul lipsei de tranzacţii de pe piaţă. Mulţi dintre cei care se aşteaptă la chilipiruri se vor trezi prea târziu.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu