Despre serviciile oferite de agenţiile de turism
Am apelat la sfârşitul lunii iunie la serviciile unei agenţii de turism, deţinută de o cunoştinţă. Solicitam cazare pentru începutul lunii august la Nea Vrasna, în Grecia. Ştiam că anul turistic este destul de prost în Grecia. Mai mulţi prieteni care şi-au făcut vacanţa acolo, îmi relatau că sunt mult mai puţini turişti decât în anii trecuţi. Am coroborat această informaţie cu faptul că şomajul a ajuns la 9,4% în Grecia în aprilie 2009, pe fondul activităţii scăzute din turism şi din sectorul construcţiilor. Veniturile provenite din turism ale Greciei au scăzut cu 17,9% în primele cinci luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Statisticile oficiale ale băncii centrale elene arată că turiştii veniţi în Grecia au cheltuit, în luna mai, 824,2 milioane de euro, cu 24% mai puţin decât în aceeaşi lună din 2008, când veniturile din turism s-au ridicat la 1,09 miliarde de euro, după cum arată Capital. Mă rog, problema mea nu era de preţ, ci de disponibilitate a unor spaţii de cazare.
Mi s-a confirmat că există locuri de cazare pentru cele 10 zile solicitate de mine. După câteva zile, am revenit şi am rugat să se intereseze tot pentru 10 zile, dar cu o săptămână mai târziu, din cauza modificării programului meu. Mi s-a confirmat că totul este în regulă pentru noua perioadă. În urmă cu câteva zile, am hotărât să fac efectiv rezervarea şi să plătesc. Mi s-a spus că, fiind altă perioadă decât cea solicitată iniţial, preţul este cu "puţin" mai mare. Am făcut socoteala şi am constatat că este mai scump cu 26%.
În consecinţă, m-am apucat să caut pe Internet şi am găsit zeci de resurse, unde am găsit o ofertă mult mai bună, atât ca preţ, cât şi ca locaţie.
Anul trecut, am trimis un e-mail la câteva zeci de agenţii, solicitând o ofertă turistică. Mi-au răspuns doar două sau trei. Pînă la urmă, m-am suit în maşină şi am plecat tot în Grecia fără să-mi aranjez nimic şi a fost o vacanţă excelentă. Nu am stat într-un singur loc. Peste tot, am găsit locuri de cazare, fără prea multă trudă, deşi nu era criză.
Mă întreb cum vor agenţiile de turism din România să-şi fidelizeze clienţii printr-o astfel de atitudine. Românii călătoresc din ce în ce mai mult şi primesc din partea majorităţii agenţiilor de turism servicii din ce în ce mai proaste.
Mai mult, site-urile agenţiilor de turism nu oferă informaţii suficiente şi actualizate despre propriile oferte turistice.
Rog pe cititorii acestui blog să-şi împărtăşească experienţele cu agenţiile de turism fie prin comentarii aici, fie pe forumul zturism.ro.
3 comentarii:
am lucrat la o agentie cu angajati romani dar capital si conducere din Franta, si nu va ganditi ca era cum e in romania ci infinit mai rau...era o bataie de joc fata de clienti, pur si simplu nu contau...mentionez ca aceasta agentie/societate avea o cifra de afaceri de peste 35 mil euro/an... asa ca nu va faceti griji se poate si mai rau...
agentiile din Romania isi permit sa-si bata joc de clienti pe banii lor. Doar lupu-si schimba blana, dar naravu ba'
pentru europa chiar nu se merita sa te folosesti de serviciile unei agentii de turism.
Insa asa este, am contactat in iarna mai mutle agentii pentru o calatorie in asia si din aproximativ 15 agentii doar 5 mi-au raspuns, din care doar 2 au fost destul de prompte (1-2 zile) si au avut si oferte. Presimt ca vor fi multe falimente in acest domeniu
Trimiteți un comentariu