Companiile de leasing, transformate în administratori de parcuri auto - Reflecţii economice

marți, 30 iunie 2009

Companiile de leasing, transformate în administratori de parcuri auto

Returnarea autoturismelor, autoutilitarelor şi autocamioanelor finanţate în leasing a devenit o modă în ultima vreme. Criza economică a determinat multe companii, clienţii tipici ai companiilor de leasing, să returneze automobilele către societatea finanţatoare din cauza imposibilităţii plăţii ratelor. În consecinţă, societăţile de leasing au fost silite să închirieze sau să cumpere locuri de depozitare a maşinilor returnate.

Vorbeam zilele trecute cu un prieten, preşedinte al unei societăţi de leasing, despre această situaţie şi despre credibilitatea numărului de 10.000 de maşini returnate companiilor de leasing de la începutul crizei, avansat de Adriana Ahcearliu, secretar general al Asociaţiei Societăţilor Financiare din România (ALB), "Societatea pe care o conduc are un sold al finanţărilor prin leasing auto de circa 200 mil.€, din care circa 10% reprezintă maşini returnate, adică circa 20 mil.€. Dacă ar fi să extrapolăm procentzul la întreaga piaţă, cu un sold de 8 mld.€, ar însemna maşini returnate de circa 800 mil.€. Dacă luăm o medie a finanţării de 35.000 €, având în vedere ponderea mare a autotractoarelor şi remorcilor, ar însemna circa 22.900 maşini, din care jumătate ar fi autoturisme", mi-a spus preşedintele respectivei societăţi de leasing.

După reculul drastic al pieţei auto, mulţi potenţiali cumpărători încearcă să profite de această oportunitate adusă de criza economică, încercând să-şi cumpere autoturisme fabricat în 2008 sau 2007, încă în garanţie, la preţuri care pot fi negociate destul de mult, mai ales dacă optează pentru plata cu bani gheaţă. Astfel, ei pot achiziţiona un autoturism în garanţie la acelaşi preţ cu care ar putea cumpăra un autoturism second hand adus din străinătate.

Pe de altă parte, trebuie multă atenţie la cumpărarea unui autoturism de la o societate de leasing. De multe ori, clienţii care nu mai pot returna finanţarea şi decid să înapoieze maşina societăţii de leasing o dau descompletată, avariată, uneori cu nisip turnat în baia de ulei, iar revizia tehnică periodică este omisă de multe ori de societatea de leasing, ceea ce conduce la pierderea garanţiei. Aşa că se poate profita de această oportunitate oferită de criza economică, dar cu multă atenţie.

2 comentarii:

Anonim

Din pacate, reactia firmelor de leasing este una tipic romaneasca.
In loc sa caute solutii, se ocupa de tepe. Am facut un tur - 5-6 firme de leasing sa le vad parcurile.
Fac numai marlanii, cea mai intalnita, dau kilometrii inapoi.
Exemplu: GE MONEY - au angajat 2 tinerei mai bruneti, cred ca pe baza experientei in domeniu :)
Am vazut din lista ca numarul de km e pus in functie de anul de fabricatie, dar am zis sa verific. Dezastru - Masini pe care ei le vindeau cu 20.000 KM aveau anvelope cu care se facusera 50.000. Cand i-am strans cu usa, inclusiv verificat reviziile la Ford pe 3 masini, au zis ca nu au dat ei KM inapoi, au dat fostii propietari. Tepari

Anonim

Si din nefericire pt cei care inca le mai platesc, acestia trebuie sa acopere si pierderile firmelor de leasing din contractele celor neplatitori. Rusinoasa situatie, dupa ce ca abia mai putem plati, trebuie sa acoperim si gaurile date de altii.

Trimiteți un comentariu

  © 2008 Design 'Minimalist E' de Ourblogtemplates.com

Sus